PDA

Zobacz pełną wersję : Gitara dla początkującego.



m4rtin3k
22-11-2011, 22:04
Witajcie.
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie gitara. Zawsze chciałem nauczyć się grać. Szczególnie jak słyszę gitarkę akustyczną, to zajebiste brzmienie... Miło się tego słucha, a jak ktoś potrafi jeszcze do tego śpiewać, to serenadę pannie pod oknem zaśpiewać można :D - na klawiszu mi się nie uda, bo tyros na baterie nie jest :D po za tym brak w nim głośników :D

A tak na poważnie...
Jaką polecalibyście gitarkę dla osoby początkującej (czyt. mnie) na sam początek ?

Nie umiem ani chwytów ani nic, no ale chciałbym się nauczyć. :)

Na chwile obecną budżet nie więcej niż 400zł. :)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

czesiek
22-11-2011, 22:14
na poczatek proponowalbym cos z nylonowymi strunami. mniej bolu w paluchach i nie zniechecisz sie tak szybko.

m4rtin3k
22-11-2011, 22:19
Stefan - twardym trzeba być - a nie miętkim :D

czesiek
23-11-2011, 07:24
zrobisz jak chcesz ale w tej cenie nic w miare strojacego i brzmiacego raczej nie dostaniesz

verce
23-11-2011, 08:55
czesiek, ale jak kupi dobre struny, to będzie ok.
A nie jest tak, że struny nylonowe zakłada się do gitar klasycznych, a zwykłe do akustycznych ;)
Też zacząłem naukę gry na gitarze.
W tej cenie kupisz gitarę Cort AD 850 NS - mnie najbardziej ona przypasowałą z tych, które "macałem" w sklepie.
Metalowe stroiki, nie puszcza, zakup mi się udał - oczywiście, jeżeli chodzi o tę półkę cenową.
Tylko dokup dobre struny, w sklepie Ci doradzą.

czesiek
23-11-2011, 09:43
struny sa rozne do akustycznej gitary . tu sa w cenie od A$5 do A$40. zalezy jakie brzmienie i na jak dlugo maja starczyc-to temat rzeka.
gitary akustyczne z nylonowymi strunami nie sa przystosowane do stalowych strun i po jakims czasie gryf sie wygnie w banana ksztalt.
naciag strun stalowych jest mocniejszy i juz.
struny nylonowe ulatwiaja nauke gry na gitarze .
potem jak sie dojdzie do przekonania , ze to moj instrument mozna sie pokusic na stalowe struny ale cena znosnej uzywki napewno nie zejdzie ponizej 1000PLZ

vintage
23-11-2011, 15:41
Czesiek ...nie pieprz bez sensu...


Na początek nie kupuj klasyka z nylonowymi strunami...ma szeroki gryf i trudniej ci będzie łapać akordy mając nie rozciągnięte palce.
Polecał bym zwykłego akustyka z wąskim gryfem. W tych pieniądzach na pewno wybierzesz jakiś instrument. Najważniejsze by nie brzęczał na progach - trzeba niestety sprawdzić każdą strunę na każdym progu, miał w miarę niską akcję - czyli odległość strun od gryfu i stroił.

m4rtin3k
23-11-2011, 16:13
vintage, mógłbyś zarzucić jakąś propozycją ?
chodzi mi o konkretny model ? Bo ja nie bardzo się znam na tych sprawach :)

verce
23-11-2011, 16:25
W tej cenie, tak jak pisałem Cort AD 850 NS
Trafiłem na dobry egzemplarz, jeżeli chodzi o tę półkę cenową.

Tutaj za 419z ł + przesyłka: You can see links before reply

vintage
23-11-2011, 17:01
vintage, mógłbyś zarzucić jakąś propozycją ?
chodzi mi o konkretny model ? Bo ja nie bardzo się znam na tych sprawach :)

Już nie raz pisano na forum, że dwa egzemplarze tego samego modelu mogą się różnić diametralnie, a w tym przedziale cenowym to na 90% :P ...więc najprościej i najlepiej... po prostu pójść do sklepu i wybrać najbardziej odpowiadający ci instrument, zarówno brzmieniowo jak i cenowo.... i nie sugeruj się marką gitary.
Jeśli nie masz kogoś kto mógłby ci pomóc w wyborze, to zastosuj się do typowych wskazówek ...czyli sprawdź czy struny nie są zbyt wysoko nad progami - jeśli nie potrafisz ocenić, porównaj z innymi gitarami w sklepie najlepiej z tymi z wysokiej półki, sprawdź czy nie brzęczą na progach - każdą strunę trzeba przycisnąć na każdym progu i uderzyć , dźwięk ma być czysty, i przede wszystkim czy stroi...o wystrojenie możesz poprosić sprzedawcę i posłuchać czy akordy brzmią czysto...
Jeśli gitara ma służyć tylko do nauki to brzmienie nie ma aż tak wielkiego znaczenia, ważniejsze jest moim zdaniem to co napisałem powyżej, czyli przede wszystkim wysokość strun nad gryfem, bo po paru lekcjach paluchy będą bolały i to może zniechęcać do dalszej nauki :-P

m4rtin3k
23-11-2011, 17:38
jak kiedyś grałem na klawiszu , to było dokładnie to samo...
jak za długo grałem np. oktawami i palce nie były rozciągnięte, to potem mięśni przedramion nie czułem (czy jakie to są między dłonią a łokciem). :D

ale myślę, tak szybko się nie poddam.

ok dzięki bardzo, wybiorę się do sklepu i postaram się coś tam wybrać. :)
tylko nie wiem kiedy to nastąpi, bo jakoś brak czasu ostatnio...

GrzegorzJJ
25-06-2012, 16:02
Ja zaczynałem grę od gitary elektroakustyczne i bardzo sobie chwalę.

Pandor12
11-07-2012, 18:24
Kup jakiegoś akustyka. Gitary akustyczne są odpowiednie do wszystkiego.

carminek
14-09-2012, 15:03
Polecam Marris D306 - fajna niezbyt droga, dobrze strojąca gitarka na początek.

Markus49
14-09-2012, 18:44
A ja na początek polecam gitarę klasyczną. W szkole muzycznej przez 4 lata tłukłem właśnie klasyka.
Nie sądzę aby akustyki były odpowiednie do stawiania pierwszych kroków w grze na gitarze. Jednak to tylko moje zdanie. Najlepiej idź do sklepu z osobą, która ma trochę pojęcia o grze na gitarze. Samwor wypróbujesz i myślę, że już po paru minutach "gry" sam zdecydujesz. Po latach grania nie wyobrażam sobie grania całej imprezy na akustyku. Kilka utworów na akustyku (jakieś ballady) a reszta na elektryku :D

krzysiekclaris
14-09-2012, 19:05
Jesli chcesz nauczyc sie grac poprawnie (czyli tak jak ucza w szkole muzycznej) to powinienes kupic gitare klasyczna. Powodow jest kilka. Przede wszystkim jest mieksza. A dwa przyzwyczaisz palce do prawidlowego rozstawu nie majac przy tym problemow z przypadkowym dotykaniem innych strun podczas lapania akordow. Ale z drugiej strony zbyt szeroki gryf tez moze przeszkadzac. Stad ciezko jest tak naprawde stwierdzic ktora gitara bedzie dla Ciebie lepsza.
Ja sam zaczynalem na starym "defilu" z metalowymi strunami, ktorych odleglosc od gryfu w najwiekszym przypadku wynosila ok 1.5 cm i jakos sie (z bolem) grac nauczylem.
Na Twoim miejscu poszedl bym do sklepu z kims kto gra i pomoze Ci wybrac instrument bo jak Czesiu slusznie zauwazyl w tej cenie ciezko spotkac powtarzalne modele. Dobrze by bylo gdyby ta osoba mogla Ci jeszcze troszke wyregulowac ta gitarke. Czyli sprawdzic/skorygowac gryf i zeszlifowac mostek bo zaloze sie ze w tej cenie struny bede sporo odstawac od gryfu i taki zabieg bedzie konieczny. Przemysl jeszcze kupno czegos uzywanego, ale tylko z kims kto zna sie na rzeczy i wie na co zwracac uwage w gitarze. Moze masz jakis komis sprzetu w swojej okolicy.
powodzenia w wyborze i wytrwalosci w nauce :gitara: :)

zespoljoker
14-09-2012, 22:37
Myślę,że ta była by odpowiednia dla początkującego.
You can see links before reply
:D

IrZa
03-04-2013, 19:46
W tej kasie kupisz całkiem dobrze brzmiącą gitarę akustyczną. Proponuję nie kupować gitary w systemie wysyłkowym, musisz widzieć co kupujesz (dlatego musisz kupić z kimś kto na tym się zna). Poza tym gitarkę trzeba przystosować tj. dostosować naciąg śruby regulacyjnej wewnątrz gryfu przy nastrojonych strunach (różne grubości strun mają różne siły naciągu powodując różne odkształcenie gryfu). Gryf musi być tak naciągnięty aby struny nie brzęczały i były maksymalnie blisko progów - wtedy gitara jest "miękka" i łatwo (bezboleśnie) na niej się gra, poza tym lepiej brzmi. Do tych sugestii musisz się absolutnie zastosować - chyba że olejesz sprawę co wkrótce się zemści, obiecuję Ci to.

kris11
04-04-2013, 14:17
Najpierw pożycz od kogoś kiepską gitarę.Trochę spróbuj pograć a potem już sam będziesz wiedzial dlaczego powyższe sugestie kolegów są bezcenne :)

dcg
04-04-2013, 16:06
Czy dla poczatkującego może wystarczyć gitara bez strun?
Zawsze to może nauczyć się odpowiedniej doń pozycji/postawy, zaznajomić z konstrukcją i budową...

zespoljoker
04-04-2013, 16:37
Czy dla poczatkującego może wystarczyć gitara bez strun?
Zawsze to może nauczyć się odpowiedniej doń pozycji/postawy, zaznajomić z konstrukcją i budową...

Idąc tym tropem to można by na keybordzie uczyć się bez podłączenia do elektryki [dla rodziny bezcenne] lub na perce bez naciągów [tym bardziej bezcenne dla sąsiadów] itd, itp.

kris11
04-04-2013, 17:06
Czy dla poczatkującego może wystarczyć gitara bez strun?
Zawsze to może nauczyć się odpowiedniej doń pozycji/postawy, zaznajomić z konstrukcją i budową...

Grzesiek,przecież nie piszemy o cepie :)

Pandor12
24-07-2013, 21:46
A ja mam pytanie o konkretne modele. Który lepszy: You can see links before reply vs You can see links before reply Lepiej kupić Yamahę czy Admira?

adamus112
26-07-2013, 14:27
Raczej ciężko będzie znaleźć kogoś, kto akurat ograł te dwa modele. Musisz chyba zrobić to sam.
Poza tym, jeśli miałaby to być gitara na wesela, to raczej średni pomysł z klasyczną, jeśli do nauki klasyki, to ok.

malawanilia
08-08-2013, 11:03
Też startowałam od gitary klasycznej. Wydaje mi się że jest na sam początek odpowiednia.

Ata-she
08-08-2013, 16:45
Myślę,że podpowiedź Krisa o pożyczeniu na początek gitary,jest bardzo dobra.Gitara jest wbrew pozorom bardzo wymagającym instrumentem i to na początku nauki odczuwa się bardzo fizycznie.Żeby zacząć trochę grać,to tak jak każdy instrument pochłania mnóstwo czasu(chyba,że chcesz grać białego misia przy rodzinnym ognisku,to wtedy trochę mniej).Jeżeli nie masz czasu,odpuść sobie.Trochę szkoda nawet tych 4 stówek,gdyby się miało okazać ,że za dwa tygodnie zacznie już zarastać pleśnią na stryszku.Życzę oczywiście udanej nauki i wytrwałości.

Eizzy
12-08-2013, 08:59
Mogę polecić tanią dobrą gitarkę elektryczną dla początkującego :) Cort G-210 :)

Maillite
20-08-2013, 20:53
Ja mam gitarkę Cort G-210 i fakt - gra się na niej dobrze, choć marzy mi się gitara (You can see links before reply) z trochę droższej półki, ale to kiedyś :)